fredag 17 april 2015

Jeans hjärtan


För några månader sedan berättade jag om min nyinskaffade symaskin från Ikea. Flera läsare har hört av sig kring detta inlägget Så fungerar symaskinen från Ikea med hur nöjd jag har varit med maskinen trots att den kostade endast 700 kronor. Läsarna som har kommenterat detta inlägget har inte delat min uppfattning kring Ikeas symaskin.Jag antar att jag har haft tur och fått ett bra exemplar av maskin. Nu har jag blivit kompis med min maskinen efter ha lekt med den. Jag gillar att ha flera påbörjade projekt samtidigt. Så dessa jeans hjärtana sydde jag som ett mellan projekt under tiden jag höll på med att fålla gardiner.Hjärtana som är fyllda och inte har något mönster på baksidan går att hänga i ett fönster eller att ha som väggdekoration.


Hjärtana som är ett återbruksprojekt är sydd av min dotter Idas trasiga Jeans. Jag klippte 2 hjärtan som jag sydde ihop. Men jag lämnade en bit för att kunna stoppa i fyllningen. Framsidan på hjärtanet sydde jag fast En rektangel med slit tyg för att hjärtana skulle bli coola. Till upphängning annordningan använde jag byxans hänker till skärpet.


                                              Som fyllning använde jag bitar av samma jeanstyg.


Det andra hjärtanet gjorde jag på samma vis. Men mönster dekorationen blev annan konstruktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar