måndag 20 maj 2013

Pyramid formade presentaskar i olika storlekar - härmapan


Mina alster har oftast egen design  Men ibland får jag inspiration hos andra bloggare. Då brukar jag ta deras idé och göra om den på mitt set. Jag länkar alltid till den blogg där grund idén kommer ifrån. Men att härma någon fullt ut är nytt för mig. Det har jag däremot gjort med dessa presentaskar som kommer från en ny blogg som jag har börjat följa Hemgjord. Eftersom jag är med i Härmapan var jag tvungen att göra enligt beskrivningen. Jag kan säga att det kanske är lätt att härma. Men jag är inte van vid detta. Jag tyckte det var svårt att låta bli att justera på sitt eget sätt.
           
                                                                 

Jag gjorde mina askar i storlekarna 5x3, 6x3, 7x3 och 8,3. Jag prövade också att göra min presentaskar i olika pappersförpackningar, reklampapper och papperspåsar. Snöret i toppen fick också olika färger och kvaliteter. På bilden ser du den minsta asken 5x3 är gjord av en baginbox och har ett skosnöre som håller ihop toppen. 6x3 är gjord av ett glutenfritt knäckebröds packet och har ett snöre av studentsnöre. Den har jag valt att dekorera genom att måla med vax kritor. 6x3 Är gjord av en pappersväska och snöret är ett ljusgrönt sidenband. 8x3 den här största presentförpackningen är gjord av ett tjockare reklamblad

1 kommentar: