tisdag 14 januari 2014

Vad blev det av den virkade kattrutan?


I förra veckans symöte visade jag upp min virkade Kattruta och delade även med mig av virkbeskrivningen. I veckans Symöte skall jag berätta vidare om mitt oplanerade projekt som bara startade med en ruta som jag kände för att virka. Rutan fick följa med till syrummet. Där arbetade jag vidare med lappteknik som blev två rader ram, runtomkring rutan. Först den brunrutiga och tillsist en ljusbrunt manchestertyg.Jag kan avslöja att projektet skall bli ett kuddfodral till vårat vardagsrum. Där har vi bruna soffor. Kudden kommer att smälta in i rummet. Men det är egentligen fel djur på kudden. Vi är inga kattälskare i familjen. En hund hade passat mycket bättre hemma hos oss. Kudden skall bli större. Men så här långt har jag kommit i syrummet. Nu har det pågående kuddfodralet hamnat i vardagsrummet i min broderings korg. Spännande! Jag kan avslöja att det skall bli broderade tass avtryck från djuret i mitten. Alltså kattspår på manchestertyget. Följ med den spännande fortsättningen till nästa tisdag.

2 kommentarer: