måndag 3 februari 2014

En tom kryddburk blir tre nya föremål


När kryddan Oregano var slut hemma var jag på väg att dela upp förpackningen i de två olika återvinnings materialen glas och plast. Men då började min skapar hjärna att arbeta med funderingar om jag skulle kunna använda burken till något annat, kanske kan det bli ett pysselmaterial. Det blev det tre olika pyssel fick jag ihop av de tre delarna som burken kunde delas upp i. Glasburkens etikett avlägsnade jag och tvättade burken. I dagens inlägg skall jag visa vad det blev av glasburken. Dem andra delarna locket och ströaren får du se i ett annat inlägg framöver på bloggen.



Klistret från etiketten var svår att få bort, därför valde jag att måla burken med frostat glaslack. Den frostade lacken gör att burken inte blir genomskinlig.


När lacken hade torkat dekorerade jag förre detta kryddburken med blåklockor och svarta relief prickar upptill. Glasburken blev en mini vas för blommor med kort skaft. Nu skall glasfärgen torka i 24 timmar innan den bräns i ugnen i 15 minuter på 100 grader.





1 kommentar: