söndag 9 mars 2014

Årets första grovrensning helg i trädgården



Om jag skall summera min helg så har jag varit mer ute en inne. Vi har haft ett fantastiskt fint soligt väder. I solen har det varit varmt men vindarna har fortfarande varit iskalla. Det har blivit några timmars träning i utegymmet och det har känts i kroppen. När jag kom in funderar jag om det skulle vara bra med lite uppvärmning innan trädgårdsarbetet. Och när man avslutar trädgårdagen stretchar de muskler som har arbetat. Då kanske det slapp att ömma göra ont på vissa kroppsdelar.


Jag fick syn på några lilla och gula krokusar som ännu inte hade slagit ut i blom. Förvånad blev jag också över att finna en grupp med Lungört som blommade med sina röda, rosa och lilla blommor på samma planta. Jag hade fotat Lungörten. Men när jag i kväll tömde kameran fanns den inte med. Undrar du över hur blomman ser ut så kan du gå in på förgående års etikett "trädgården 2013-2011". På långt avstånd skymtade jag något organet som stack upp i stenpartiet. Vad var detta för en blomma? Oj,då! Det var visst ett minne från förra årets badminton spel. 


Det är som bollarna har förökat sig under vintern för där låg visst en boll till. Det är nästan att jag längtar att ta fram badminton raket och spela en match. 


Ännu ligger trädgården fortfarande i dvala. Men precis som varje år så vet vi att våren kan komma snabbt. Så det gäller att vara ute i god tid och rensa och röja upp. Mina helgbilder delar jag med mig hos Helgutmaningen. Gå in och se vad de andra deltagarna delar med sig!



3 kommentarer:

  1. Du gjorde helt rätt i att vara mer ute än inne. Gäller att njuta av solen när hon äntligen är här :) Festligt med badminton-blommorna :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är så många som betalar dyra pengar för att gymma när det finns gratis utegym ;) Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Härlig helg med sol och trädgård!
    Ja, det är nog inte dumt med uppvärmning före och stretching efter ett sånt gym-pass!

    Är du i behov av mer pyssel/handarbets-material så finns det en auktion i min blogg som pågår till och med fredag.

    Ha det gott och fortsatt lycka med viktminskningen!

    SvaraRadera