fredag 3 april 2015

Text med äggskal och kartong


Om en vecka är det Påsk. Den efterlängtade långhelgen för oss som jobbar mån-fredag. För andra yrkesgrupper som även jobbar helger är det säkert en annan känsla inför helgen. Men ändå har även du säkert lite påskmys med god mat och pynt. Efter att jag hade prövat att göra, Hängande påskägg till riset med råa äggskal. Bestämde jag mig för att pröva om det var lättare att få av den vita hinnan i äggskalen om ägget är kokt. 


Jag beslöt mig även för att inte krossa äggskalen utan istället göra lite större bitar. Hinnan var lättare att ta av när ägget var kokt. Men detta var fortfarande ett mer tidskrävande pyssel som jag inte kommer att pyssla mera med.


Iden med texten är en utveckling från mitt metall pyssel,Symboliska havsbilder.


Jag valde att varannan bokstav i texten med fastlimmade äggskal.


Det är inte alltid jag är nöjd med resultatet i ett experiment. Då kan det bli så Här!


Alldeles grått eller insmort med Inka gold. En massan som är trög, smetas ut och torkas och gnids in för att få fram en metal liknande yta med lyster. Ytan går sen att måla över och lystern lyser igenom.



Så blev resultatet. Tillslut kände jag mig nöjd. Jag satte bokstäverna på väggen med hjälp av knappnålar. Detta är ett inlägg som jag stoppar in i min påskutmaning Vi pysslar tillsammans med temat "PÅSK". En utmaning som alla är välkomna att delta i. Gå in på länken så hittar du reglerna. Och sprid gärna ikon bilden nedan på din blogg eller Facebooksida. Utmaningen pågår fram den 21/4

                                                            


.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar