måndag 23 juni 2014

Provar att skapa med reklampapper tillsammans med olika förpackningar


Detta var ett projekt som tog mycket längre tid än vad jag trodde. 

Till dagens bidrag som är ett återbruk av en Pingles förpackning och reklampapper. Helt magiskt är det att forma mönster av reklampappret eller tidningspapper. Idén har jag hämtat från bloggen  Hemgjort .


Jag valde tekniken tvinnade pappersremsor. Detta var en spännande ny teknik för mig där det går åt
mycket klister och det tar mycket tid. Ett typiskt terapi arbete! Detta är en teknik som passar mig! Men tar mycket energi och koncentration så jag jobbar mig sakta framåt. Här har jag försökt skapa en indianmönster. När allt klistret hade torkat. Strök jag en lager med lacklim över. Klister blandat med vatten.


När lacklimmet hade torkat ordentligt ungefär efter 24 timmar var det dags att måla vasen. Jag använde precis som Helena rekommenderade i sin blogg akrylfärg. Även målningen tar tid eftersom jag valt att fokusera på indiska mönster med många olika färger och detaljer. Jag får en känsla av tottenpåle, får du det också?



Jag hade ytligare ett mönster i skalen som skulle få form. Jag hittade en större kryddburk av glas. Denna variant blev lite bättre att tillverka. Män roligt var det och kletigt. Samtidigt som jag tar mina pauser, 





Jag fick för mig att burken skulle gå i grönt och blå. Men jag känner mig inte nöjda med resultatet. Jag får nog att lägga till lite och kanske lägga till en ljusare färg. Har du något förslag?



1 kommentar:

  1. Nä, inga förslag. Däremot blev jag inspirerad att göra en totempåle av Pringlesrullar bara för att du nämnde indian i texten. Plötsligt såg jag framför mej hur den kan/kommer att se ut. Tack för inspirationen! :)

    SvaraRadera