måndag 13 oktober 2014

Två julkort med min modell på tomte


Hej! I år har jag startat tidigt med att producera julskapelser. Det var redan i slutet på september som den första tomte blev till. Därefter har det blivit några fler i samma modell. Tomtarna är i den moderna tappningen. Mina två julkort som jag visar upp i dag är en målad av bild från min ulltomte modell, se inlägget: Smygstart med tomtar.


Det unika med hand målade kort är att det bara finns en av varje. Ingen kan bli en kopia rak av. Trots att jag försökte härma av så blev dem ändå olika. 


3 kommentarer:

  1. Fina julkort där. Vem blir den lycklige mottagaren?

    SvaraRadera
  2. Tack! Har inte planerat vem mottagaren blir. Jag planerar att måla fler. Än är det ganska långt till jul trots att det brukar gå fort.

    SvaraRadera