lördag 16 december 2017

Nyttig fredagsmys



Välj bort dem fetta onyttiga chipsen på fredagsmyset och ersätt dem med nyttiga grönkålschips.
Första gången innan jag smakade på chipsen var jag mycket kritisk. Men jag blev förvånad att det var så gott! Chipsen är också ett bra alternativ för dig som vill gå ner i vikt. Oftast är det stora rubriker med kvinnor som kämpar med vikten. Därför vill jag även lyfta fram att även männen har samma problem. Mer tips för er män som vill gå ner i vikt och leva mer hälsosamt liv kan du läs
HÄR

Efter jag hade upptäckt dem goda, och nyttiga chipsen var jag tvungen att försöka tillverka egna.
Något recept hade jag inte utan experimenterade
ihop ett eget.

Detta receptet vill jag dela med mig till er läsare.

  • Sätt ugnen på 225 grader.
  • Bryt av 3 blad och skölj dem.
  • Klipp bort stjälken och bladen i mindre bitar.
  • Lägg dem i en ugnssäker form.
  • Häll över 1 msk solrosolja och 1/2 tsk salt. Blanda runt.
  •   Sätt in i mitten eller lite längre ner i ugnen så dem inte blir brända.
  • Jag brukar göra mina chips samtidigt som jag gör middagen. Då ställer jag dem oftast under maten.
  • Ha dem inne i 15 min eller tills dem känns krispiga.
  Chipsen är också goda att äta med mat eller till fredagsmyset.

  Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar