lördag 23 december 2017

Feedbacken som fick mig att hitta tillbaka



En läsare hörde av sig via mejl och gav mig en massa feedback kring denna personliga blogg. Bloggen som stort sätt har varit stillastående sedan 2 år tillbaka då mitt företag PysselQvinnan startade. De första halvåret startade jag en flik för företaget. Men så småningom så startade jag upp en ny blogg på min hemsida där alla inlägg är kopplade till mitt företag. I början var det svårt att hitta yrkes bloggen och det var också mycket svårt att skriva personligt på denna bloggen. Nu har jag format mitt företag och kan skilja de två bloggarna på ett helt annat sätt. När jag skriver på företagsbloggen blir det ett mer stelare akademiskt språk. Medan språket på denna mer personliga blogg blir lättsammare. Här kan ja ge mer av mig själv.

Susanne Johansson på marknad med #PysselQvinnan
Tänk dig själv hur du är som person och hur du är på ditt arbete?
Jag tänker på vilket språk du använder. Alltså svenska med slang, ökenord, svärord. 
Mitt språk skiljer sig en hel del och det konstiga är hur snabbt det går att ställa om sig. När jag är privat med min familj kan jag avslöja att det är ett mer avslappnat språk med både slang och svärord.
På mitt extra jobb får jag ibland bita mig i tungan eftersom där måste jag föregå med bra språk eftersom jag jobbar med barn i förskolan.

Feedbacken från Anton fick mig att inse att det är dags att återuppliva Susannes blogg. Det fick bli en nyskapad flik som jag har valt att kalla för "Nya delen".



I morgon är det julafton och jag är inte ett dugg stressad. Jag har sån tur att det varje år är min man som fixar granen och gör skinkan. Jag står för pyntet, i år blev det inte många juldekorationer. Det blir mindre och mindre för varje år känns det som. Alla andra år har vi alltid satt fram alla julsaker den 1 advent när ljusstakarna åker fram. Men i år var jag på marknader i två helger i rad och jobbade stort sätt dem andra dagarna. Så det var svårt att hinna och orka med.

God Jul till er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar