lördag 30 december 2017

Vem hade klätt granen mitt inne i skogen?




















Jag går var jag och min kompis från gymnasiet på skogspromenad. Det var över ett år sedan vi träffades ändå bor vi bara 2,5 mil från varandra. It's mostly me who have been busy and have not had time to meet. We had so much to talk about, as much as had happened since we were seen. Förr om åren höll vi kontakten med fika på stan. Men så kom vi på iden att motionera istället för fika. Kompis promenad bättre en kompis fika.Dem andra år vi har haft kompis promenader har vi gått i Kungsbacka skogen. Där är ett motionsspår vilket gör att man kan mötas av både hundar och löpare. Jag går valde vi en annan skog, Varlaskogen även här finns i Kungsbacka. Här var vi ensamma. Även här var det en motionsspår med språngbräda och förberedda fikaplats med möjligheter att grilla. Män här är inte lika populärt ställe.

Mitt i skogen långt ifrån fika platsen stod plötsligt en liten julgran. Den var klädd med mängder av röda kulor. När vi tittade närmare så undrade vi att det även fanns en ljusslinga med ett batteri som var ostoppat under grenarna.

Who had climbed the grain in the middle of the forest?
















Julgranen grew on the right side of the muddy ladder. Där vi helst hade valt att gå på sidan. Män när man ser en julgran mitt inne i skogen måste man bara fota. Tur att jag valde dem vattentäta vinterstövlarna. Det har regnat en hel del de senaste dagarna.
















Min kompis upptäckte en hög med kulor på andra sidan julgranen. Vi såg frågande på varandra. Och det är konstigt att det ligger en hög med kulor på marken. Min första tanke var stormandet som har varit de sista dagarna. Men sedan tänkte jag vidare, då hade inte kulorna hamnat i samma ställe. Våran nästa fråga blev.

Varför låg det så? Många kulor samlade på en plats på marken under julgranen?

När jag kom hem kunde jag inte släppa upplevelsen i skogen. I came to think of another time a year ago when we took our friend walk in the Kungsbacka forest, we discovered small rooms under trees that had fallen the longest of one of the paths. Små rum med miniatyr möbler. Denna upplevelse har jag gjort en inlägg om. Läs  Vem bodde inne i trädet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar