tisdag 16 januari 2018

Broderat hjärta av metall




















Jag älskar att brodera och jag gillar att experimentera mig fram på olika material att brodera på. Nytt för mig var att brodera på återvunnen metall.
















Hjärtat har jag klippt ut från en konservburk med hjälp av en metallsax. I mitt företag PysselQvinnan leder jag workshops där du kan prova mina metall saxar och tillhörande verktyg,




















När jag hade klippt ut mitt hjärtan från burken fick jag platta till det med hammaren. Jag använde en tjock träplanka under. Samma planka fick sedan ligga kvar när jag skulle göra hålen för nålen.Till hålen använde jag en tjockare spik. När du har gjort dina hål. Vänd på hjärtat och spika i hålen på nytt då blir det större och lättare för nålen att ta sig igenom.
















Eftersom jag planerar att ha mitt hjärta till Alla hjärtans dag som är den 14 februari så tyckte jag det passade bra med rött garn. Jag använde en brodyr nål. Det fick bli vanliga raka stygn. Det var spännande och roligt att brodera på ett nytt material.




















Mitt resultat blev mycket bra tycker jag. Vad tycker du?
Skriv gärna en kommentar, det uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar