måndag 8 januari 2018

Plötsligt händer det!


Nytt år och nya utmaningar och möjligheter ligger framför oss. Det klassiska nyårslöftet är för många att gå ner i vikt efter julens frosseri och ledighet. För några år sedan slutade jag tänka på banta. Jag tänker mer på att äta rätt. Någon gång under denna tid har jag ändå blivit desperat efter att ha sätt foto bevis eller stått i provrummet framför speglarna. Jag var så desperat förra hösten att jag sprang på kostpreparatet fitline. Jag köpte ett baspaket för viktminskning med ett matprogram som jag hade svårt att följa. Jag gjorde istället om och plockade ut de delar som passade mig. Jag körde delar av produkterna på vardagar, främst dem dagar då jag var på extra jobbet och på helgerna och när jag jobbade med företaget höll jag upp. Det blev som en rutin som jag kopplade ihop med extra jobbet och jag slutade tänka så mycket.

Ett halvår senare hade jag lyckas minska massor i omfång på mått bandet, men konstigt nog inte så mycket på vågen. Jag trivdes med livet och mådde bra för övrigt. Tog en promenad på helgerna och rörde mig mycket på extra jobbet. Trots att jag inte själv märkte av att jag plötsligt hade gått ner en del märkte dem som jag inte träffade lika ofta detta. Det kom mysiga kommentarer och frågor hur jag hade gjort. Jag blev ganska mållös då och bad om bildbevis.


När jag fick se bildbeviset förstod jag dessa personers mållösa min :) Vilken glädje!
Är det så man skall göra? Ändra på kosten och få in det som en rutin och måbra och trivas med livet.
Det funkade för mig kanske även för dig?
Fitlins produkter som hjälper till att driva ut väskan var en hjälp påväg. Jag vill inte skapa ett beroende av inköpta hälsoprodukter som kommer ge mig massa utgifter. Jag tror många av våra livsmedels produkter kan motsvara samma effekt. Min tanke är att göra slut på deras produkter som jag fortfarande har kvar eftersom jag valde att dryga ut dem. Hur jag sedan kommer att fortsätta kommer jag att berätta i ett annat inlägg framöver när jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar