onsdag 29 april 2015

Prydnads flaska med ”Putte i blåbärsskogen”



Jag hade tur med att komma över en massa grundmålade glasflaskor med ovanliga former. Det var flaskor som en förskola hade använt som prydnad och dem rensade och hade tänkt slänga dem. Material samlare som jag är, så tog jag tillvara dem. Flaskorna stod där några år tills jag en dag fick inspiration från en julmarknad. På julmarknaden sålde dem hand målade flaskor med fina motiv på. Varför det just blev ”Putte i blåbärsskogen” var en slump. För jag satt och bläddrade i mina mönster pärmar. Och detta motiv med Putte är egentligen ett brodyrmönster. Jag blev sugen på att försöka måla av motivet som var en tecknad bild och jag lyckades. Jag tycker att resultatet blev väldigt bra. Flaskan blev en present till svärmor när hon fyllde år. Hon har den som prydnad på en serverings vagn tillsammans med andra fyllda flaskor.



         Baksidan av flaskan är dock inte lika fin. Så svärmors placering av flaskan är perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar