onsdag 30 november 2011

Broderade tavlor med julmotiv

Brodera är kul och avkopplande samtidigt piligt och tar ganska lång tid. Det är som att måla en tavla där man ser motivet växa fram sakta och ge resultat. Detta är en tavla som jag är mindre nöjd med. För den gula klockan ser lite konstig ut. Ändå är den gjord efter ett mönster.





Men så är det ju med allt man gör. En del saker blir bra medan andra mindre bra och vissa alster blir så dåliga att dem åker i papperskorgen. Denna tavla är också gjord efter mönster den blev godkänd. Det är så fint motiv också med domherrar dem är så vackra. Jag har använt brodyrgarn på tunn aidaväv. Sen har jag spänt tyget med hjälp av den färdiga ramen som man kan köpa i en sybehörsbutik.



Min favorit tavla av dessa tre är detta barnsliga motiv. Tycker den är så gullig och resultatet blev jag extra nöjd med. Jag har en halv stor plastpåse med brodyrgarn som jag kom över för ett bra pris på en loppmarknad för ca 10 år sedan. Nu har jag hälften kvar garnerna. men de färger jag brukar få köpa till svart, röd och vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar