fredag 24 april 2015

Fårull gjord av havregryn





                    

                                                        Hej!

Mitt emot vårt hus finns det en fårhage och varje vår väntar vi på att fåren skall släppas in i hagen. För under vintern är dem i en annan hage närmare ladugården. Får är så sociala och man får en känsla att man bor på landet. I år hade dem tre tackorna fått 10 lamm tillsammans. Det gjorde att det har varit mycket bräckande. Men mig stör dem inte med sitt bräckande. Tvärtom jag blir varm i hela kroppen när dem bräcker.


                                    

Denna tavla har jag skapat på hösten för att bevara en avbild av fåren att ha på väggen när de snart skulle beta i hagen vid ladugården


Den är gjord i återvinningsmaterialet frigolit. Först av allt målade jag frigolit biten svart med allmogefärg och när den hade torkat ordentligt som tar nästan en dag började jag spåna på hur stor motivet skulle vara Jag tänkte mig fårets form på kroppen och stök ut decoupagelim och tryckte därefter fast havregryns flingor och målade ansikte och ben. Den här tavlan gjorde jag förra året och den har fortfarande inte möglat och alla havregrynen sitter fast.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar