onsdag 10 augusti 2011

Sensommar bukett

I mitt köksfönster är det otroligt varmt på våren och sommaren för att solen lyser på fönstret
hela dagen. Det gör att det är svårt att hitta krukväxter som trivs där. I sommar har jag istället tagit in blommor från trädgården och även vilda blommor från naturen och gjort medvetna buketter med färgval och vad som jag tycker passar bra ihop. Nu är det få växter som blommar i vår trädgård, så den här buketten fick innehålla både vilda blommor och trädgårds blommor. Renfanan heter den vilda blomman jag har i och det är den som har orange/gula knappnålsblommor, Den stora blomman som är gul med brun i mitten är en trädgårdsblomma och heter Sommar Rudbeckia. I buketten finns där också Ormbunksblad som gör blombuketten fylligare. Jag har även lite lilla färgklickar i och det är mina olik färgade blåklint som jag har drivit upp själv i sommar och som förhoppningsvis dyker upp i trädgården nästa sommar. Perenner är de blommor som annars kommer år från år både blåklinten och ringblomman som är den ljusgula blomman i buketten är 1 åriga men kan själva så sig. Ringblommor sådde jag för 2 år sedan men dem dyker upp varje år efter det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar