tisdag 26 maj 2015

Krukor till barnkammaren


Blomkrukor har ju genom åren blivit en del av inredningen i hemmet som skall vara trendig med olika former, mönster, storlekar, material och färger. I barnbutiker har jag även sett att dem har skyltat med blomkrukor med barnmotiv i form av någon populär sagofigur. Det var där jag fick idén till skapande av dessa krukor. Alfons Åberg har varit alla mina tre barns favorit sagofigur när de var små. Pippi Långstrump som jag växte upp med på 70 talet är fortfarande barns favoriter i dagens samhälle. Den som mest gillade Pippi bland mina barn när dem växte upp var den min äldsta dotter. Men även mina andra två barn gillade Pippi fast för dem var det inte favoriten utan dem hade andra favorit figurer som dem gillade mera. Krukorna är målade med allmogefärger och jag har målat på terrakottakrukor. Jag minns att jag tyckte det var väldigt roligt att måla av både Pippi och Alfons Åberg och jag blev mycket nöjd med resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar