söndag 7 juni 2015

Gammaldags målad vattenkana att plantera blommorna i



När vi flyttade till mina farföräldrars hus då lämnades de kvar lite småsaker. Jag hittade bland annat denna aluminium vattenkanan. Den var mycket rost inuti och lite utan på. Jag har en passion för gamla ting. Så jag beslöt mig för att måla hela kanan. Min plan var då att måla den och göra ett motiv på den. Och så blev det, den blev grå. Det första motivet på ena sidan blev ett nallemotiv som jag blev väldigt nöjd med. Jag har använt allmogefärger och sedan lackat i 2 omgångar med utomhuslack.


Det andra motivet på andra sidan av vattenkanan blev ett annat nallemotiv som jag inte blev lika nöjd med. Varför det just blev nallemotiv var att jag hade lånat en bok på biblioteket med olika nalle motiv som författaren hade använt i sina alster. När kanan var färdig målad använde jag den till att plantera blommor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar