söndag 9 juni 2013

En minnesrik helg


I helgen har jag varit på en mini resa ända till Kalmar. Detta blir mitt bidrag till Helgutmaningen. Jag är inte så ofta ute reser och mycket sällan reser jag själv med tåg. Anledningen att det just blev Kalmar var att min äldsta dotter Emelie bor och studerar här. Kameran fick arbeta hårt i helgen. Här ser du stortorget inne i centrum. Jag älskar dessa gatstenar som blev alltför skuggiga på mitt fotografi.



Jag tyckte Kalmar var en otrolig vacker stad. Det som fascinerade mig mest var nog allt vatten som var runt staden. Vi hade två underbart sköna dagar med mycket sol och värme. Kvällarna var lite kyligare med mycket vackra. Mitt i staden låg Kalmars fängelse omgiven av en underbara natur. För mig kändes det helt felplacerat.


På andra sidan centralstationen syntes Kalmars slott. Helgen gick alldeles för fort så det fanns mycket jag inte hann besöka. Men det väsentligaste av mitt besök i staden var att umgås med min dotter och besöka dem ställen hon brukar hålla till på.


Förre detta vattentornet var omgjort till lägenheter. Det hade vart en upplevelse att bo i en lägenhet där.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder från en vacker stad. Vi var där för tre år sen och jag blev lite småkär i Kalmar.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid roligt att besöka platser man inte vet så mycket om.
    Helt klart verkar vattentornet med lägenheter vara en spännande plats.

    SvaraRadera
  3. Roligt att få se bilder från Kalmar! Förstår att du hade det trevligt hos din dotter! Dessutom fick du många fina bilder med dig hem!

    SvaraRadera
  4. Ja inte vore det helt fel att ha en lägenhet där, måste vara fantastiskt!

    SvaraRadera