måndag 10 juni 2013

Mina Penséer blommar!


Dem första växterna som jag sådde i år var Pensérna. Jag kämpade för att få dem att överleva. Efter andra försöket lyckades 6 stycken av plantorna till sist att överleva. Men dem växte mycket sakta. Tre av dem planterade jag i en unna utanför entrédörren. Dem andra tre plantorna som inte var lika kraftiga fick växa till sig i denna lite bredare plastkruka som jag har placerad på min inglasade altan. När jag igår kom hem efter min mini semester hade "gubbarna" hemma lyckats få Penséerna att blomma. Vilken överraskning :)


I år blir det nog ett paprika år hos mig alla 6 plantorna som jag gallrade ut från mina sparade frön från en paprika har växt till sig rikligt. Kan säga att dem växer fortare än mina köpta fröer som jag sådde förra året.


I år tänkte jag inte jaga mördarsniglar lika mycket. Så jag gjorde ett försök att så rädisor inne på altanen i en glassburk. Om du tittar riktigt noga på bilden så kan du skymma ett liten rädisa som har kommit upp. Detta inlägget delar jag med mig till veckans Trädgårdsdagbok hos Husmorsskolan





1 kommentar:

  1. Your οωn ρost οfferѕ establisheԁ benefіcial to
    us. It’s quite uѕeful and you're obviously really knowledgeable in this area. You have got opened my eye for you to various views on this kind of topic together with intriguing and reliable articles.

    Here is my web site - phentermine

    SvaraRadera