tisdag 10 december 2013

Gör dina egna reflexer


December rusar alltid iväg fortare än de övriga månaderna på året. kanske beror det på att vi räknar datumen  på olika sätt till exempel med diverse adventskalendrar. Idag är det dags för bild nummer 10 på bloggens adventskalender som är två lysande hjärtan när mörkret faller på.

                       
                                    

Hjärtana som är egentillverkade reflexfigurer att sy på sina ytterkläder funderar inte bara som ett skydd för att synas i mörkret utan pryder även ytterkläderna. Vi hade en reflexväst i familjen som var för liten och låg bara i hyllar.I dén fick jag från Solfrid som kommenterade ett av bloggens inägg som handlade om mörkret och lyse.  http://www.fireset.se/?p=178


Jag har använt två lager av hjärtan, både den gråa och den gula kommer från reflexvästen. Jag nålade fast dem två lagerna med hjärtana på en bit av ett förre detta jeans byxor.


Jag sydde ihop reflexdekorationerna med en gul sytråd och klippte därefter ut med så att det stack fram en smal bit jeanstyg. Nu är det bara att sy fast hjärtana på ytterkläderna eller om du hellre vill ha en brochnål bakom för då är det lättare att flytta dekorationerna. 


Jag valde att fästa reflexhjärtana på min svarta dunjacka. När jag vistas i mörkret så behöver jag komplettera med mera reflexer som hänger. men glömmer jag dem hängande reflexerna så har jag i alla fall hjärtan så jag syns lite. Detta inlägget delar jag med mig till veckans Symöte, gå in och checka vad de andra deltagarna bjuder på.



                                                                                                                      







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar