tisdag 31 december 2013

Nyårskavalkad del 2

                                          

GOTT NYTT ÅR! Det är nyårsafton 2013. Vår tradition är att vi alltid har en familjedag med god mat och mys. Eftersom vi har en hund som är rädd för allt skjutande så brukar vi hålla oss hemma. I går startade jag med första delen av nyårskavalkaden för 2013, se inlägget Nyårskavalkad del 1. 2013 har varit ett bra blogg år som har gått upp och ner. Ibland har bloggen känt som ett tvång ett stressmoment i vardagen, det är dem veckorna det har varit uppehåll några dagar i veckan. Det har också funnits perioder under året som bloggen har lyft upp min trista vardag. Men någon blogg torka har jag än så länge inte känt av. Så länge jag känner att bloggandet är meningsfullt och roligt kommer jag att fortsätta. Jag kanske kommer att blogga till jag fyller 100 år, om jag nu blir så gammal. Jag börjar närma mig hälften av det talet. Jag som har åldersnoja håller på att bearbeta mig sedan 2 år tillbaka att snart är den dagen slagen. Jag följer en bloggare som har passerat den magiska åldern 100 Dagny med bloggen Bojan. En fantastisk kvinna!

Bloggandet utvecklar även mitt skapande. Jag vill att bloggen skall vara bredd och utvecklas. Det har gjort att jag har köpt nya verktyg som plåtsax, stickringar med mera. Jag har prövat nya material som form clay, konservburkar, jag har sytt mer på symaskinen och lärt mig både veck och sy dragkedja.

                             

När jag hade min första utställning runt påsk, Min första utställning kände jag mig inte som en amatör längre. Det han bli 2 utställningar förra året. Den först med påsktema och den andra med Halloween tema. Nästa år har jag en plan att anordna en ny utställning runt maj-juni med ett havs/sommar tema.

                                        

På bloggen har du även kunnat följa min bantningsprocess som har varit framgångsrik. Min nya levnadssätt kommer jag att fortsätta med. Nya mål kommer snart att sättas upp och om några dagar kommer den spännande sanningen vad julen har gjort med min kropp.

                                                        
                          (Bilden är hämtad på http://www.doftfri.se/2010/12/31/gott-nytt-ar-2011/)

Om några timmar ringer det nya året in 2014 hur smakar det? Dem flesta har något nyårslöfte. Jag brukar inte ha några löften. Men i år funderar jag på att bryta den traditionen med att ge ett löfte trots allt. Jag göra ett försök i alla fall. Jag har varit nagelbitare i större delen av mitt liv. I somras lyckades jag hålla hela tre veckor. I julklapp har jag fått jättefint nagellack med tillhörande glitterlack av min dotter Ida. Jag vill använda min fina julklapp. Så klockan tolv i dag skall jag avge mitt löfte!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar