fredag 4 april 2014

Våren är kommen på allvar!



I veckan hade jag haft en ledig dag. Det blev en dag att samla energi genom att skämma bort mig själv med ett besök på frissan och lunch på en restaurang med god mat. På väg mot bussen passerade jag parken i Kungsbacka som ligger söder om Göteborg. I Badhusparken kan du beskåda detta underbara konstverk. Om du zoomar in bilden så ser du att det finns en massa skor som är placerade runt ringen. Gräset har blivit grönt i parken. Så här långt har VÅREN KOMMIT  i Kungsbacka. Detta är veckans fredags tema hos Sinneskatten som är tillbaka efter en tids uppehåll med sin Fredagsutmaning. 


Blommorna i rabatten vid gångtunneln till Kungsbacka station hittade jag lungört som var blåa. Hemma i rabatten har jag rosa, lilla och röda lungört. Jag funderar om det är jorden där växten är planterad i som avför vilken färg blommorna blir? Eller är det olika sorters lungörter?


I min trädgård har snödropparna precis blommat ut och Påskliljorna, Scillan och Pärlhyacinterna knoppar. Men det syns många olika sorters bladverk och även ogräset har börjat bredda ut sig i rabatterna. I trädgården har den stressiga men mysiga perioden på året har startat igång.



3 kommentarer:

  1. Underbara bilder på den spirande våren

    SvaraRadera
  2. Fina vårbilder!
    Jo, blåsippan är nog fridlyst i Norge också. Dom jag har fotat växer i min trädgård ;-)

    SvaraRadera
  3. Vårblommorna är väl tidiga i år, så fina och vackra.

    SvaraRadera