lördag 28 februari 2015

QoolaQvinnor ett nätverk med action


                                                              Hej!

Hela kvällen har jag funderat vad mitt inlägg skall handla om som är kopplat till gårdagens tema ACTION i Fröken foto utmaning. Eftersom klockan har passerat midnatt så är det ju lördag nu :) Det blev en sen trevlig kväll hemma hos min väninna Agnetha. Att vara nyföretagare är spännande men det är ingen action så här i nystarten. Jo det som blir action är väl det intensiva arbetet med marknadsföringen och att hitta olika vägar att nå ut, synas och sticka ut. Där jag hämtar min energi och feedback är nätverket QoolaQvinnor som jag är medlem i. "Qoola Qvinnor är ett av landets största nätverk för kvinnor som strävar efter att leva sina drömmar. Fokuset är på företagsamhet och entreprenörskap. Nätverket erbjuder en Online-community med stark social media närvaro, nätverksträffar, föreläsningar, temaluncher, minimässor och temaresor - i en ständigt växande och kreativ community!" 



Även om du inte är företagare kan du vara medlem och medverka i det olika träffarna. Första gången jag deltog vid en föreläsnings eftermiddag var jag inte medlem. Denna eftermiddag gav mig så mycket positivt att möta andra kvinnor som hade startat, höll på att starta eller som hade en dröm att kanske starta. Men det fanns också kvinnor som deltog för dem tyckte om den positiva gemenskapen, stämningen och glädjen som finns i nätverket. Alla pratar med alla, stöttar varandra och alla är likavärda. Här går det också att hitta olika samarbete företagare emellan. QoolaQvinnor drivs av av Siv Thuresson, en mycket ödmjuk person och drivande kvinna med ett gott hjärta. Detta är ett nätverk där det är full ACTION med olika event där företagare emellan ger utbildning i form av föreläsningar och det är lunchträffar med mingel. Nästa helg är det nätverksträff på ett spahotell i Strömstad med övernattning, god mat, föreläsningar och underhållning. Det skall bli så roligt att få delta på denna resa.

2 kommentarer:

  1. Kul att höra om ditt projekt. Häftigt att vara egen företagare. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det där låter väldigt intressant, måste jag kika mer på.

    tack för tipset.

    kram kram Malin

    SvaraRadera