onsdag 25 maj 2016

Nålfilta på väv


Under juldagarna startade jag igång ett vävprojekt som jag beräknade skulle bli klart till Påsk. Men så blev det inte. Undertiden som jag vävde fick jag också en ide som jag ville pröva. Jag funderade om det skulle gå att nålfilta på väv?

Det var första gången som jag valde att väva utan bild. När jag hade tagit av varpen från väven virkade jag en bård runt arbetet. Därefter klippte jag ut cirklar i olika storlekar av kartong som jag hade som mallar när jag skulle nålfilta fast ullen. Det blev ett eget påhittat mönster. Det fungerade mycket bra att nålfilta på väven. Nu är det lite trådar som skall fästas. Sedan skall jag ha den som duk hemma. Duken kommer jag att behålla själv och inte sälja på shopen eftersom jag inte blev så nöjd med resultatet. Det jag inte är så nöjd med är cirkelmönstret.

Men vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar