söndag 24 december 2017

Tankar kring julafton



God Jul alla läsare!




















Julafton 2017, barnens stora dag. Våra barn är nu vuxna och har flyttat ut. Minstingen flyttade sist ut det var för ett år sedan. Det kommer en ny fas i livet att leva ensam med min man. Ännu har vi inga barnbarn. Det kan jag tänka mig blir en annan fas i livet. Många i min  omgivning har blivit mor och farföräldrar det tror jag blir en rolig tid när detta kommer att inträffa. På sätt och vis tycker jag att det är skönt att vi ännu inte är där. Eftersom mitt företag tar upp all min fritid.

I går berättade jag att jag även jobbar extra på förskolan. Det tar flera år att bygga upp ett företag. Sedan när väl pengarna kommer in går det inte att plocka ut så mycket lön eftersom det då skall betalas mängder av avgifter och skatter. Så ett extra jobb vid sidan om är ett måste för att överleva. Det är en stressig period och det blir att jobba mer än 100 %. Det låter mycket men att jobba med sitt företag tar inte lika mycket energi och ork som att vara i gång på ett anställningsjobb.




















Jag har mitt företag hemma det gör att jag jobbar i stortsätt varje dag.
Även på julafton!

Det finns alltid något litet att göra. Om jag inte jobbar fysiskt så går hjärnan automatiskt igång och reflekterar eller kommer på nya idéer. Det är svårt att ta helt ledigt. Men så är det att vara företagare och det är roligt varje dag. Det är som ett äventyr. En resa som är påbörjad, ett stort berg som skall bestigas, där målet är att komma längst upp till toppen.

Jag har nu semester från extra jobbet i 2 veckor. Det känns underbart.
Vila och bara företagsjobb!

Vilken semester tänker kanske  du då?






Företagsjobbet blir inga kundbesök utan det kommer att vara inventering, städa undan, producera nya produkter, Lägga in nya varor i butiken, planera 2018, filma, blogga vara aktiv på sociala medier.

Det låter väl inte så ansträngande?
Jag kommer dessutom att varva jobb med att träffa nära o kära, vänner och vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar