onsdag 13 juni 2012

Katt som luktar gott


Så blev katten tillslut färdig. Förra veckans bidrag till Husmorsskolans symöte visade jag en del av processen till den här lukta gott katten som har fått flytta in i vårt badrum. Katten är stoppad med torkad lavendel. Materialet till katten består av tyg, virkade mormorsrutor i min format, spets, vadd, torkad lavendel och knappar. Läs hur jag startade processen med katten: vad-skall-detta-bli.

När jag höll på med katten i förra inlägget så var jag verkligen bekymrad över hur resultatet skulle bli och hade funderingar på att kassera allt. Men i sista stund hittade jag lösningen att bytta ut det färgglada tyget på svansen och benen till spets. Måste erkänna att jag blev stolt och glad över resultatet. men väldigt överaskad att det blev något av katt projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar