måndag 6 augusti 2012

En romantisk ljuslykta


Det har varit Augusti i snart en vecka och det är sista månadens sommarutmaningar. En ny månad med 5 olika teman. Gå in på länken för se de olika temana och läs de andra bidragen: hhjaja sommarutmaningen augusti. Dagen inlägg är kopplat till temat GLASKLART. Glaset har vi använt i familjen som dricksglas men ursprungligen var glaset en förpackning till Capoochino mouss som jag hade köpt i Icas frysdisk.


På 5 minuter förvandlade jag glaset till en söt ljuslykta. Det ända du behöver är en bit spets, ett glas och en limpistol eller vanligt lim kanske också fungerar. För att spetsen skulle lägga sig slätt på startade jag med glaskanten längst upp runt om och satte lim längre ned efteråt. Jag limmade på glaset och sträckte sedan ut spetsen allt eftersom.


  Så var ljuslyktan färdig. Min äldsta dotter Emelie blev så förtjust i ljuslyktan. Så hon fick den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar